måndag 16 augusti 2010

Förskolan har nu börjat!

Ja här kommer Truls att spendera många dagar framöver. Uteförskolan i pildammsparken.
Vi skulle infinna oss kl 09 i morse. Ungefär då lämnade jag lägenheten och kände mig lite dum som inte skulle komma i tid första dagen. Detta blev inget problem för personalen som precis öppnat upp efter semestern var inte riktigt i fas än.
Som en hyggligt välorganiserad scout så trodde jag mig att första dagen för mig och Truls skulle börja med lite information osv om hur saker o ting funkade.
Såhär var det.
Jag släpper ner Truls från hojen. Han ser en lastbil. BUUU säger han och sedan är han sysselsatt i minst en timme innan han letar upp mig igen.

Själv så hade jag en lite avslappnad dag. Jag trodde kanske att jag skulle bli lite mer "omhändertagen". Som förstagångsinskolare så var jag lite osäker på vad jag skulle göra så jag hängde mest med och lattjade med kiddsen osv. Personalen verkar super och jag börjar känna mig lugn inför separationen.
Jag har sen i mitten av december inte varit borta från Truls några längre stunder så det kommer kännas lite märkligt att börja jobba och att komma in i någon sorts rutin i vardagen.

Truls hade en fantastisk dag och var enormt speedad när han kom hem så kvällen var intensiv.
Spontant så känner jag att jag inom dom närmsta dagarna kan lämna honom på dagiset utan några större problem för honom, det är väl snarare jag som har lite separationsågren... men det löser sig nog =)

Eftermiddagen spenderades sedan i tvättstugan och efter det kom Hasse och Josse från konfalägret på kvällsmöte som blev ganska sent så nu släcker jag för kvällen och laddar för en ny dag på Stock och Sten.

Inga kommentarer: