tisdag 9 september 2008

Äntligen tisdag


Ja då var veckan igång och jag sitter på jobbet och väntar på att lite tyskar ska ge mig behörighet att börja jobba. Har pysslat om det trådlösa nätet på jobbet och annars blir det mest espresso.

Helgen var fantastiskt rolig. Vi körde Franska Liljan. Ett arr för ledare och seniorer i Skåne. Årets tema var sjörövare och skattletning.
Vi samlades på Ale stenar där vi kickade igång lagen. Vädret var ganska bra och vandringen gick längst kustlinjen och Skåneleden. Vi hade hyrt Köingebros scoutgård som ligger fint nere vid vattnet öster om Ystad och hade den som bas för funktionärerna.
Vi har flyttat runt platserna vi går på och denna gången blev det Österlen. Det resulterade i att vi hade svårt att få ihop logistiken och blev tyvärr tvugna att köra med fler bilar än nödvändigt. I sista minuten innan Jens och Lisa skulle köra så ville inte audin vara med och leka så jag fick hyra en bil och hämta upp dom. Detta gjorde att kostnaderna skenade iväg lite och vi gick back några tusenlappar. Men vi har gett 49 ledare och seniorer ett kanonarrangemang så det fick det vara värt (Hoppas jag ds tycker också).

Ikväll ska jag springa och sedan blir det kretsstämma på Djupadals lokal. Cissi och Magnus ska presentera nästa års läger. det blir najs.