måndag 16 juni 2008

Varvet avklarat


Ja då var halva klassikern avklarad. Jag minns inte iktigt hur trött jag var efter vasan men helt pigg var jag inte efter lördagens runda runt vättern.
Vi hade lite ågren för att jag skulle starta i en annan grupp än den jag var anmäld till. Det visade sig inte vara värt att betala 100 spänn för att ändra grupp utan det var bara att glida in i en fålla och dra iväg.

Det var väldigt vackert att rulla ner till Husqvarna på morgonen. Utsikt över vättern, soluppgång. Kroppen kändes bra och hojen rullade på som vanligt.

Jag och Jens hade bestämt attköra ihop och det fungerade bra. Hade svårt att hitta en bra klunga att hänga på så vi körde ensamma dom första 14 milen. Efter det hade vi några mils bra klungkörning men fick köra dom sista 7 milen ganska själva igen.

Vi hade bokat bord på O'learys kl 17:30 så vi hade en morot att köra mot hela tiden. Vi kom runt på 12.38 och Jens putsade sin tid från förra året med 1 timma typ.

Tillbaka till stugan så var alla andra där och alla var nöjda med sina insatser förutom Ola som fått bryta då hans bike fått ett växelhaveri som inte gick att laga så han fick ta bussen tillbaka från Jönköping, trist.

Kvällen var väldigt lugn och efter matchen som slutade lite drygt 2-1 till Spanien med ett mål i 3:e övertidsminuten, drog vi tillbaka mot stugan och somnade tämligen omgående.

På söndagen var det hemfärd och en tämligen lugn eftermiddag och kväll.

Inga kommentarer: